CRN Czy na widok marż w dystrybucji IT, w porównaniu z tymi z Sygnity, nie zrobiło się panu słabo?

Norbert Biedrzycki Dlaczego słabo? Zrobiło się interesująco (śmiech). Dystrybucja wykorzystuje inny model działania, w którym bardzo duże znaczenie ma wolumen obrotów, jak również ogromna liczba produktów. Będę dążył do tego, aby jednym z naszych priorytetów była także rosnąca liczba usług. Wracając do pytania: stoi przede mną duże wyzwanie i zrobię wszystko, żeby mu sprostać.

 

CRN Jest pan kojarzony z wyprowadzeniem Sygnity na prostą w kwestii rentowności, co jednak wiązało się między innymi z koniecznymi zwolnieniami. Czy zatrudnieni w ABC Dacie mają się czego obawiać?

Norbert Biedrzycki Sygnity to był inny rodzaj projektu. Moim zadaniem było wyprowadzenie nierentownej spółki na prostą. I to w krótkim czasie. Pracownikom Sygnity otwarcie zakomunikowałem, że mamy dwie możliwości. Pierwsza to pozostawienie obecnej sytuacji bez zmian, co będzie oznaczać, że wszyscy będą zadowoleni, ale wkrótce uderzymy o ścianę. Ewentualnie – to była druga możliwość – będziemy szczęśliwi długo, ale nie wszyscy tego szczęścia zaznają. Oczywiście wybrałem drugą opcję. Dzięki temu zamiast strat rzędu 100 mln zł zaczęliśmy notować kilkumilionowe zyski.

 

CRN Jaką opcję wybierze pan w obecnym miejscu?

Norbert Biedrzycki ABC Data to nie jest firma, która ma problemy czy znalazła się w podbramkowej sytuacji. Ta spółka po prostu wymaga przemyślanego rozwoju i nadrobienia straconego czasu wobec konkurencji w kilku obszarach. Odpowiadając na pytanie wprost: nie ma żadnych podstaw do tego, aby pracownicy ABC Daty obawiali się o swoje miejsca pracy teraz i w przyszłości. Oczywiście być może nie wszyscy zgodzą się z moją wizją rozwoju spółki w ramach bardziej agresywnego, szybkiego i kreatywnego modelu działania niż dotychczas. Wówczas spokojnie się rozstaniemy za obopólną zgodą.

 

CRN W niektórych obszarach ABC Data straciła pozycję lidera na rzecz AB i Actionu. W jaki sposób zamierzacie ją odzyskać?

Norbert Biedrzycki Dysponujemy dużym potencjałem, który po prostu trzeba wykorzystać. ABC Data to bardzo sprawny mechanizm dystrybucyjno-logistyczny z kompetentną i zaangażowaną kadrą. Kolejnym atutem są dobre pomysły na dalszy rozwój, które trzeba przekuć w czyn, czasem nieco modyfikując. Będziemy kontynuować ekspansję geograficzną, najpierw na południu oraz północy Europy. Poza tym chcę rozwijać sprzedaż w modelu B2C, ale nie w konkurencji z resellerami, tylko w partnerstwie z nimi.