CRN Z waszej nowej strony internetowej zniknęła lista integratorów, którzy wdrażali oprogramowanie LOG 4 Audit i LOG 4 Helpdesk u klientów końcowych. Jak to się ma do deklaracji, że podjęliście decyzję o rezygnacji ze sprzedaży bezpośredniej na rzecz kanału partnerskiego?

Grzegorz Filarowski To właśnie element całkowitego restartu naszego programu partnerskiego. Doszliśmy do wniosku, że w przypadku specjalistycznych produktów wywieszona w sieci lista nie działa. Po prostu klienci nie kupują tego typu narzędzi, przeglądając Internet w poszukiwaniu najbliższego i najtańszego sklepu. Sprzedaż jest efektem bliskich relacji z potencjalnymi użytkownikami.

 

CRN Na czym dokładnie polega restart waszego programu partnerskiego? Jakich firm poszukujecie i co możecie im zaoferować?

Grzegorz Filarowski Zależy nam na relacjach z resellerami, których określam jako „lokalnych szeryfów”. Takich, którzy działają w miejscowościach liczących 20–30 tysięcy mieszkańców i prowadzą stałą obsługę około 15–20 firm. Opracowaliśmy dla nich system sprzedaży naszego oprogramowania w ramach abonamentu.

 

CRN O jakich kwotach mówimy?

Grzegorz Filarowski W ramach podstawowego modelu współpracy partner płaci nam abonament w wysokości 300 zł miesięcznie. To uprawnia go do odsprzedaży naszych rozwiązań dowolnej liczbie użytkowników, którzy z kolei jemu będą płacić abonament w wysokości kilku tysięcy złotych rocznie.

 

CRN Konkretnie ile? Dwa tysiące? Trzy?

Grzegorz Filarowski Biorąc pod uwagę nasz nowy, znacznie obniżony cennik, realny jest roczny abonament dla każdego klienta na poziomie 6–7 tys. zł. Gdy takich użytkowników będzie piętnastu, roczny przychód partnera wyniesie ok. 100 tys. zł przy kosztach w wysokości 3,6 tys. zł. To powinno zadowolić każdego lokalnego resellera.