CRN Zarówno Grupa Allegro, jak też Agito.pl należą do Izby Gospodarki Elektronicznej. Co to wam daje w praktyce?

Szymon Bujalski Izba zajmuje się wieloma różnymi tematami. Ostatnio na przykład ustawą o prawach konsumenta, która teoretycznie uderza w sklepy internetowe.

 

CRN Niestety, wasze zaangażowanie nie sprawiło, że ustawa stała się bardziej przychylna dla sprzedawców…

Szymon Bujalski Poczekajmy na pierwsze duże sukcesy Izby ze spokojem. To jeszcze młoda organizacja. Należy docenić fakt, że w ogóle rząd ma wreszcie z kim rozmawiać o sprawach dotyczących branży e-commerce.

 

CRN To prawda. Z samym Allegro czy Agito o tym nie porozmawia…

Szymon Bujalski Dokładnie tak. Poza tym Izba zajmuje się nie tylko lobbingiem, ale również szkoleniem właścicieli sklepów internetowych.

 

CRN Czego dotyczą te szkolenia?

Szymon Bujalski Na przykład tego, jak założyć biznes w sieci, jak optymalizować działanie sklepu internetowego, jak się reklamować, jak dobrze zorganizować logistykę etc. To bardzo różne kursy dla początkujących i bardziej zaawansowanych przedsiębiorców z segmentu e-commerce.

 

CRN A czy w ten sposób sami sobie nie hodujecie konkurencji?

Szymon Bujalski Ja wychodzę z takiego założenia, że najgorszą rzeczą dla sektora e-commerce są niewykształceni sprzedawcy, których jedynym atutem jest cena. W ten sposób robią krzywdę naszej branży, bo niska rentowność to brak pieniędzy na inwestycje w jakość obsługi i ogromne ryzyko utraty płynności. A potem w prasie pojawiają się nieprzychylne artykuły o fatalnej obsłudze w sklepach internetowych lub znikających firmach krzakach. To odbija się na reputacji uczciwych e-sklepów.