CRN Jakie tablety pana zdaniem będą częściej kupowane w II poł. roku?

Krzysztof Wójciak Klientów zainteresuje sprzęt z czterordzeniowymi procesorami, które staną się standardem. Wzrośnie także zapotrzebowanie na modele wyposażone w szybsze modemy 3G (7,2, 14,4, 21,1 Mb/s). Będzie zwiększać się popyt na sprzęt zaopatrzony w modemy LTE, w związku z rozwojem tej technologii w naszym kraju. Kolejnymi urządzeniami będą wydajne i ultranowoczesne rozwiązania zawierające procesory Intela. Warto wspomnieć również o tabletach z systemami Windows. Ich liczba na rynku powinna zwiększyć się w drugiej połowie roku. Zgodnie ze swoją strategią Modecom, wyprzedzając trendy, wprowadzi na rynek wiele z wymienionych urządzeń. Należy również dodać, że II połowa roku przyniesie odwrót od najtańszego sprzętu innych producentów, który często się psuje i po prostu nie spełnia wymagań większości użytkowników.

 

CRN Jaką rolę w sprzedaży tabletów Modecom będzie odgrywał kanał partnerski?

Krzysztof Wójciak Znaczącą, żeby nie powiedzieć kluczową. Zdecydowana większość tabletów sprzedawana jest właśnie przez kanał dystrybucyjny. W kanale tradycyjnym (nie retailowym) sprzedajemy około 70 proc. tabletów, co przekłada się na większą stabilność biznesu. Modecom dba o swoich partnerów i zawsze stara się dopasowywać ofertę, licząc się z ich zdaniem oraz potrzebami. Dobrze wiemy, że podstawą działalności każdego przedsiębiorstwa jest osiąganie zysku. Zapewniamy go systematycznie swoim partnerom m.in. poprzez specjalnie przygotowywane programy. Jak już wspomniałem, w odróżnieniu od firm konkurencyjnych, jesteśmy w stanie bardzo szybko dostosować ofertę produktową do aktualnej potrzeby rynku – dzięki temu konkurencyjni są również nasi partnerzy. Pilnujemy marż i cen, nie dopuszczamy do potężnych promocyjnych obniżek, np. w sieciach handlowych, na czym traciliby pozostali partnerzy. Zapewniam, że Modecom daje swoim partnerom dobrze zarobić, choć oczywiście nie mogę ujawnić wysokości marż. Ponadto wspieramy akcje marketingowe partnerów.

 

CRN Jaką pozycję na polskim rynku tabletów chcecie osiągnąć za rok, dwa lata?

Krzysztof Wójciak Chcielibyśmy utrzymać wypracowaną na polskim rynku tabletów pozycję lidera. Nie spoczywamy jednak na laurach. Zamierzamy dalej się rozwijać, aby być numerem 1 na rynku globalnym. Moim zdaniem ten cel jest do osiągnięcia w nadchodzących latach. Drogę do niego już rozpoczęliśmy – działamy obecnie na terenie całej Europy i mamy swoje oddziały na Węgrzech, na Słowacji oraz na Bliskim Wschodzie, gdzie nasze produkty cieszą się dużą popularnością. Modecom wzmacnia pozycję także na rynkach wschodnich i na Bałkanach, gdzie popyt cały czas rośnie. Również rynek zachodni od lat przynosi nam wzrosty sprzedaży. Systematycznie nawiązujemy współpracę z kolejnymi partnerami w wielu krajach, co świadczy o dobrze obranej strategii firmy i docenianiu naszych produktów przez klientów. W ciągu dwóch lat większość obrotów chcemy osiągać za granicą. Sprzedaż eksportowa jest dla nas narzędziem dywersyfikacji przychodów i wiąże się z dalszym rozwojem firmy. Nie sprzedajemy za granicą, żeby uciec przed niskimi marżami w kraju, bo dla nas nie ma tego problemu. Nie walczymy o najniższą cenę, jak nasza konkurencja.