CRN Pojawiłeś się w Avaya Poland stosunkowo niedawno. Jaka będzie twoja strategia na najbliższe lata? Pytam o nią, bo w przeszłości firma dokonywała wielu zwrotów. Kiedyś miała być rywalem Cisco Systems, potem sprzedała dział sieciowy oraz okablowania i stała się przedsiębiorstwem telekomunikacyjnym, a jakiś czas później software’owym. Kilka lat temu Avaya kupiła od Nortela dział sieciowy. Dużo zmian, jak na jednego producenta.

Wojciech Głażewski To trochę zniekształcony wizerunek. Avaya zawsze była silnie zakorzeniona na rynku telekomunikacyjnym. W tej chwili naszym celem jest dostarczanie jak najlepszych rozwiązań w swojej klasie. Niezależne firmy analityczne, które badają ten rynek, w wielu jego segmentach uważają nas za liderów. Rzut oka na środowisko telekomunikacyjne wystarczy, aby dostrzec w nim bogactwo nowinek technologicznych i różnorodność nowych koncepcji. Nie boję się stwierdzenia, że Avaya narzuca swoją wizję. Obecnie rozwiązania sieciowe z naszej oferty są logicznym uzupełnieniem części komunikacyjnej. Nie będzie nadużyciem stwierdzenie, że wraz z rozwiązaniami Unified Communication oraz Contact Center tworzą spójną całość.

 

CRN Integratorzy kojarzą cię głównie z Juniperem, w którym pracowałeś kilka lat. Czy będziesz się starał skłonić partnerów Junipera do zacieśnienia współpracy z Avayą?

Wojciech Głażewski Chcielibyśmy prowadzić biznes z tymi przedsiębiorstwami, które odpowiednio mocno zaangażują się we współpracę. Oczywiście obie strony, to znaczy partnerzy i Avaya, muszą zarabiać dzięki efektowi synergii. Każda firma – niezależnie od tego, czy współpracuje z innym producentem czy nie – jest przez nas mile widziana. Chciałbym jednak podkreślić, że nie koncentrujemy się na pozyskaniu przedsiębiorstw, które są związane z innymi dostawcami.

 

CRN Pytam o Junipera nie bez powodu. Kilka lat temu Avaya, Extreme Networks i właśnie Juniper podpisały globalne porozumienie o współpracy, którego założenia nie były w Polsce realizowane. Przyszło mi na myśl, że dziś jesteś właściwie jedynym człowiekiem, który może je wskrzesić. Czy jest na to szansa? Czy zależy ci na tym?

Wojciech Głażewski Wspomniana inicjatywa wynikała z potrzeby oferowania jednolitego systemu transmisyjnego, zgodnego z protokołem IP. Kiedy podpisywano porozumienie, żadna z wymienionych firm nie miała kompletnej oferty produktowej. Obecnie taka współpraca nie miałaby chyba większego sensu, gdyż Avaya ma w portfolio urządzenia równie dobre, a może lepsze od sprzętu wspomnianych producentów. Ich integracja z platformami komunikacyjnymi Avayi daje unikalne efekty. Klienci końcowi doceniają funkcjonalność naszych systemów. Z kolei integratorzy podkreślają ich elastyczność we wdrożeniu i utrzymaniu.