CRN Firma Info-Cal jest usługodawcą internetowym, ma obecnie ponad 40 tys. klientów i ugruntowaną pozycję na rynku. Jaki jest powód, dla którego chcecie podzielić się zyskami ze świadczenia usług internetowych?

Michał Trziszka Od początku naszej działalności, czyli od 2004 r., mieliśmy w ofercie program dla partnerów. Ten program działa do dzisiaj i jest to program afiliacyjny. Obecnie chcemy rozszerzyć nasze portfolio o bardziej zaawansowane rozwiązania, aby dotrzeć do jak najszerszego grona klientów.

 

CRN Na czym polega forma współpracy afiliacyjnej?

Michał Trziszka Na tym, że każdy, kto chce, a więc zarówno firma, jak też osoba prywatna, zakłada konto afiliacyjne, dostaje identyfikator oraz specjalny predefiniowany link. Kliknięcie na ten link – czy to w mailu, czy formie banera – i zakupienie jakiejkolwiek usługi na naszej stronie, premiuje naszego partnera 20-proc. prowizją od wartości sprzedaży. Wspomniana prowizja jest „wieczna”. Oznacza to, że jeżeli klient w kolejnych latach będzie odnawiał usługę, to nasz partner też będzie otrzymywał 20 proc. prowizji od wszystkich zamówień tego klienta. Jeśli w trakcie trwania okresu abonamentowego klient zamówi dodatkowe usługi, to partner również za nie otrzyma prowizję.

 

CRN Dlaczego dopiero teraz uruchamiacie nowy program?

Michał Trziszka Ze względu na zmianę strategii rynkowej. Aktualnie obserwujemy na polskim rynku zwiększający się potencjał sprzedaży usług hostingowych i domenowych. Notujemy także zwiększające się zainteresowanie odsprzedażą tych usług ze strony resellerów. Coraz popularniejsze stają się rozwiązania chmurowe, wzrasta liczba firm IT, które z jednej strony chcą sprzedawać nowe usługi, a jednocześnie nie chcą inwestować we własną infrastrukturę informatyczną, która w wielu przypadkach robi się coraz bardziej złożona. Chcemy pozytywnie reagować na zainteresowanie odsprzedażą usług, które świadczymy.

 

CRN Czy robiliście badania dotyczące zainteresowania nowym programem ze strony resellerów?

Michał Trziszka Mamy wielu partnerów współpracujących z nami na zasadach afiliacyjnych, którzy sygnalizowali nam zainteresowanie nowym sposobem sprzedawania usług. Ponadto spojrzenie na to, co robią inni gracze na rynku hostingowym, zarówno w Polsce, jak i w Europie, kazało nam pójść krok do przodu i uruchomić nowy program partnerski.

 

### Page Break ###

 

CRN Na jakie korzyści mogą liczyć resellerzy, przystępując do tego programu? I jakimi usługami chcecie odróżniać się od innych firm ISP?

Michał Trziszka Program obejmuje usługi w pełnej postaci white labelowej, czyli z ukryciem nas, jako dostawcy, przed klientem końcowym. W proponowanym modelu oferujemy najróżniejsze usługi do odsprzedaży. Jest to hosting, ale są to również domeny internetowe, certyfikaty SSL, różne aplikacje czy sklepy internetowe. Praktycznie cały wachlarz usług z naszej oferty jest udostępniony także naszym partnerom. Jesteśmy otwarci na różne zasady współpracy: partner może otrzymać prowizję, ale może też uzyskać rabat, jeśli chce refakturować swoje usługi klientowi końcowemu. Rabat początkowo wynosi 50 proc., a może sięgnąć nawet 80 proc. Oczywiście nie na wszystkich usługach jest tak duży. Największe upusty są przyznawane na usługi hostingowe i serwery. W tych dwóch opcjach partner zakłada usługę w imieniu klienta, otrzymuje wszystkie dane dostępowe, które przekazuje klientowi, i zajmuje się pełną obsługą użytkownika. Usługi objęte mniejszymi rabatami to np. domeny czy certyfikaty SSL.

 

CRN A jak to wygląda od strony technicznej?

Michał Trziszka Mamy własny system umożliwiający automatyczne zamawianie usług w imieniu klienta w postaci panelu. Wiadomo, że niektórzy partnerzy mają swoje CRM-y, jak też inne rozwiązania – jesteśmy w stanie dostosować nasze rozwiązania do potrzeb klientów za pomocą systemu API opartego na XML i PHP.

 

CRN Jaka jest wasza strategia, jeśli chodzi o wsparcie partnerów? Czy standardem będą np. szkolenia?

Michał Trziszka Naszym partnerom chcemy pomagać w znajdowaniu potencjalnych klientów. Powinni na przykład zainteresować się nawiązaniem współpracy z agencjami PR, agencjami reklamowymi, firmami tworzącymi strony internetowe itp. Wiadomo, że agencje, jeśli tworzą konkretne rozwiązania związane z ich działalnością, potrzebują miejsca na serwerze, także często robią strony internetowe i chcą dodatkowo zarobić na usłudze hostingu czy usłudze chmurowej. Mamy materiały szkoleniowe dostępne w plikach PDF, które na życzenie wysyłamy do naszych partnerów. Są to dokumenty instruktażowe pokazujące m.in. sposoby reklamowania naszych usług oraz metody budowania na ich podstawie wartości dodanej. Dodatkowo jesteśmy otwarci na rozmowy: czy to w formie osobistych spotkań, czy w formie webinariów. W programie partnerskim istotne jest to, że obsługą klienta końcowego zajmuje się wyłącznie nasz partner. Jeśli jednak będzie otrzymywał pytania od swojego klienta, na które nie będzie w stanie odpowiedzieć, zawsze będziemy do dyspozycji. W przypadku większej ilości trudnych kwestii możemy też działać w modelu white label, czyli podpisywać się stopką naszego partnera lub odpowiadać na maile z jego skrzynek pocztowych.