CRN Firma Info-Cal jest
usługodawcą internetowym, ma obecnie ponad 40 tys. klientów i ugruntowaną
pozycję na rynku. Jaki jest powód, dla którego chcecie podzielić się zyskami ze
świadczenia usług internetowych?

Michał
Trziszka
Od początku naszej działalności, czyli od 2004 r.,
mieliśmy w ofercie program dla partnerów. Ten program działa do dzisiaj
i jest to program afiliacyjny. Obecnie chcemy rozszerzyć nasze portfolio
o bardziej zaawansowane rozwiązania, aby dotrzeć do jak najszerszego grona
klientów.

 

CRN Na czym polega forma
współpracy afiliacyjnej?

Michał Trziszka Na tym, że każdy, kto chce,
a więc zarówno firma, jak też osoba prywatna, zakłada konto afiliacyjne,
dostaje identyfikator oraz specjalny predefiniowany link. Kliknięcie na ten
link – czy to w mailu, czy formie banera – i zakupienie jakiejkolwiek
usługi na naszej stronie, premiuje naszego partnera 20-proc. prowizją od
wartości sprzedaży. Wspomniana prowizja jest „wieczna”. Oznacza to, że jeżeli
klient w kolejnych latach będzie odnawiał usługę, to nasz partner też
będzie otrzymywał 20 proc. prowizji od wszystkich zamówień tego klienta.
Jeśli w trakcie trwania okresu abonamentowego klient zamówi dodatkowe
usługi, to partner również za nie otrzyma prowizję.

 

CRN Dlaczego dopiero
teraz uruchamiacie nowy program?

Michał Trziszka Ze względu na zmianę strategii
rynkowej. Aktualnie obserwujemy na polskim rynku zwiększający się potencjał
sprzedaży usług hostingowych i domenowych. Notujemy także zwiększające się
zainteresowanie odsprzedażą tych usług ze strony resellerów. Coraz
popularniejsze stają się rozwiązania chmurowe, wzrasta liczba firm IT, które
z jednej strony chcą sprzedawać nowe usługi, a jednocześnie nie chcą
inwestować we własną infrastrukturę informatyczną, która w wielu przypadkach
robi się coraz bardziej złożona. Chcemy pozytywnie reagować na
zainteresowanie odsprzedażą usług, które świadczymy.

 

CRN Czy robiliście
badania dotyczące zainteresowania nowym programem ze strony resellerów?

Michał Trziszka Mamy wielu partnerów
współpracujących z nami na zasadach afiliacyjnych, którzy sygnalizowali
nam zainteresowanie nowym sposobem sprzedawania usług. Ponadto spojrzenie na
to, co robią inni gracze na rynku hostingowym, zarówno w Polsce, jak
i w Europie, kazało nam pójść krok do przodu i uruchomić nowy program
partnerski.

 

### Page Break ###


 


CRN Na jakie korzyści
mogą liczyć resellerzy, przystępując do tego programu? I jakimi usługami
chcecie odróżniać się od innych firm ISP?

Michał Trziszka Program obejmuje usługi
w pełnej postaci white labelowej, czyli z ukryciem nas, jako
dostawcy, przed klientem końcowym. W proponowanym modelu oferujemy
najróżniejsze usługi do odsprzedaży. Jest to hosting, ale są to również domeny
internetowe, certyfikaty SSL, różne aplikacje czy sklepy internetowe.
Praktycznie cały wachlarz usług z naszej oferty jest udostępniony także
naszym partnerom. Jesteśmy otwarci na różne zasady współpracy: partner może
otrzymać prowizję, ale może też uzyskać rabat, jeśli chce refakturować swoje
usługi klientowi końcowemu. Rabat początkowo wynosi 50 proc., a może
sięgnąć nawet 80 proc. Oczywiście nie na wszystkich usługach jest tak
duży. Największe upusty są przyznawane na usługi hostingowe i serwery.
W tych dwóch opcjach partner zakłada usługę w imieniu klienta,
otrzymuje wszystkie dane dostępowe, które przekazuje klientowi, i zajmuje
się pełną obsługą użytkownika. Usługi objęte mniejszymi rabatami to np. domeny
czy certyfikaty SSL.

 

CRN A jak to wygląda
od strony technicznej?

Michał Trziszka Mamy własny system umożliwiający automatyczne zamawianie usług
w imieniu klienta w postaci panelu. Wiadomo, że niektórzy partnerzy
mają swoje CRM-y, jak też inne rozwiązania – jesteśmy w stanie
dostosować nasze rozwiązania do potrzeb klientów za pomocą systemu API opartego
na XML i PHP.

 

CRN Jaka jest wasza
strategia, jeśli chodzi o wsparcie partnerów? Czy standardem będą np.
szkolenia?

Michał Trziszka Naszym partnerom chcemy pomagać w znajdowaniu potencjalnych
klientów. Powinni na przykład zainteresować się nawiązaniem współpracy
z agencjami PR, agencjami reklamowymi, firmami tworzącymi strony
internetowe itp. Wiadomo, że agencje, jeśli tworzą konkretne rozwiązania
związane z ich działalnością, potrzebują miejsca na serwerze, także często
robią strony internetowe i chcą dodatkowo zarobić na usłudze hostingu czy
usłudze chmurowej. Mamy materiały szkoleniowe dostępne w plikach PDF,
które na życzenie wysyłamy do naszych partnerów. Są to dokumenty instruktażowe
pokazujące m.in. sposoby reklamowania naszych usług oraz metody budowania na
ich podstawie wartości dodanej. Dodatkowo jesteśmy otwarci na rozmowy: czy to
w formie osobistych spotkań, czy w formie webinariów.
W programie partnerskim istotne jest to, że obsługą klienta końcowego
zajmuje się wyłącznie nasz partner. Jeśli jednak będzie otrzymywał pytania od
swojego klienta, na które nie będzie w stanie odpowiedzieć, zawsze
będziemy do dyspozycji. W przypadku większej ilości trudnych kwestii
możemy też działać w modelu white label, czyli podpisywać się stopką
naszego partnera lub odpowiadać na maile z jego skrzynek pocztowych.