CRN Czy nowe otwarcie Microsoft w związku z Windows 8 oraz ofertą aplikacji w modelu cloud to rewolucja, która przełoży się na wasz biznes, jako jednego z najważniejszych partnerów producenta?

Dawid Fabiś Nazwałbym to raczej ewolucją, której oczekują klienci. W przypadku Windows 8 będę miał dostęp do tych samych danych na każdym urządzeniu mobilnym i stacjonarnym. Wcześniej nie było to możliwe, co ograniczało faktyczną mobilność w działaniu firm oraz użytkowników domowych. Chcemy i zamierzamy zarobić na zaspokojeniu tej potrzeby.

 

CRN Analitycy Canalys uznali niedawno, że chmura jest potrzebna tylko w wyjątkowych przypadkach, jak duża liczba danych, i że większość firm jej nie potrzebuje…

Dawid Fabiś A jednak zmienia się podejście przedsiębiorców z małych i średnich firm do branży IT. Coraz częściej dopuszczają do siebie myśl, że infrastruktura nie musi należeć do nich, że nie muszą za wszystko płacić od razu, że mogą liczyć na bardzo elastyczną skalowalność. W tym kierunku rozwija się rynek i bardzo poważnie bierzemy to pod uwagę w konstruowaniu oferty na rok 2013.

 

CRN Na ile ten trend wpłynie na spadek sprzedaży serwerów? Czy to dla was duże zagrożenie, jako jednego z czołowych w Polsce dostawców tych produktów?

Dawid Fabiś Nie sądzę, choć faktycznie moc obliczeniowa będzie coraz częściej agregowana w centrach danych, a nie rozproszona. Dlatego z jednej strony wprowadzamy serwery zaspokajające potrzeby data center, a z drugiej przygotowujemy ofertę sprzedaży serwerów w modelu cloud.
Chcemy być pierwszym dostawcą w Polsce, który zaniesie kaganek oświaty do segmentu MSP w tym właśnie zakresie. Na pewno nie prześpimy zmian na rynku.

 

CRN Sprzedaż w chmurze będzie wymagała nie tylko zmiany oferty, ale umiejętności zarabiania na usługach w sposób, którego wcześniej nie praktykowaliście. Uda się?

Dawid Fabiś Z pewnością jest to duże wyzwanie dla całej branży. Przygotowujemy się do tej zmiany już od jakiegoś czasu, korzystając z doświadczeń całego zespołu oraz obserwując sposób funkcjonowania sektorów rynku od dawna działających w podobnym modelu sprzedaży. W tej chwili koncentrujemy się głównie na wyposażeniu naszych zespołów handlowych w odpowiednie kompetencje.