CRN Ubiegły rok był dla was udany. W bieżącym również chcecie zwiększyć sprzedaż. W jaki sposób?

Piotr Baca Poza standardową ofertą, do której będziemy wprowadzać coraz więcej produktów, chcemy również rozwijać obszar usług. Przykładowo w najbliższych miesiącach wypuścimy na rynek rozwiązanie „per click” z naszą platformą do zarządzania.

 

CRN W osiągnięciu dobrych wyników powinien pomóc nowy program partnerski dotyczący materiałów eksploatacyjnych. Na czym polega?

Piotr Baca Partnerzy oferujący określone urządzenia laserowe klasy biznesowej będą mogli proponować klientom końcowym wybrane, premiowane materiały. Resellerzy zyskają możliwość generowania dodatkowych marż, a klienci obniżą koszty druku. Rozwój funkcjonalności naszych urządzeń ułatwia partnerom oferowanie nowych, niestandardowych usług.

 

CRN Na 2013 rok strategia Brothera zakładała m.in. zwiększenie aktywności w sektorze MSP – przy współpracy resellerów. Czy udało się ją zrealizować i za pomocą  jakich środków?

Piotr Baca Udało się. W ubiegłym roku zatrudniliśmy nowych pracowników do obsługi klientów z tego sektora, co pozwoliło nam wejść w kolejny obszar rynku. Ponadto nasze działania adresowane do partnerów obejmowały standardowe wsparcie (w tym szkolenia), jak również wprowadzenie programu demonstracyjnego dotyczącego naszych urządzeń i wspomnianego już programu związanego z eksploatacją. Ruszyliśmy także z akcjami skierowanymi do klienta końcowego. Zaaranżowaliśmy kampanię „Innowacja Druku w Firmie”, adresowaną do klientów z sektora MSP. Dzięki niej nabywcy naszych atramentowych urządzeń wielofunkcyjnych mogli odbierać część kwoty wydanej na ich zakup. Akcja przyniosła pożądane efekty, dlatego już na początku tego roku wyszliśmy z podobną inicjatywą dla małych i średnich firm – tym razem dla nabywców monochromatycznych urządzeń laserowych Brother. W kwietniu wprowadzamy kolejny program, który powinien jeszcze bardziej zmotywować partnerów do działania.

 

CRN Czy MSP są zainteresowane kompatybilnością z chmurą i rozwiązaniami mobilnymi w zakresie druku?

Piotr Baca Zainteresowanie chmurą i rozwiązaniami mobilnymi wśród małych i średnich firm cały czas rośnie. Rozwiązania te umożliwiają optymalizację obiegu informacji i obniżenie kosztów. Z naszych obserwacji wynika, że małe i średnie firmy zwracają szczególną uwagę na bezpieczeństwo rozwiązań chmurowych. W ofercie mamy urządzenia umożliwiające integrację z usługami chmurowymi i webowymi. Zamierzamy również wprowadzić usługi zarządzania drukiem w modelu cloud.