CRN Od 1 lutego biznes komputerowy Fujitsu został wydzielony i działa teraz pod postacią osobnej spółki – Fujitsu Client Computing. Czy to początek wyjścia z rynku PC?

Marcin Olszewski Nie ma mowy o sprzedaży działu PC. Nowa spółka jest w 100 proc. własnością Fujitsu. Przesunięcie jednego z biznesów do osobnej organizacji to nic nadzwyczajnego. Takie operacje w przeszłości przeprowadzaliśmy już wielokrotnie. To są zupełnie naturalne zmiany wewnątrz korporacji.

 

CRN Po co w takim razie przeprowadzono reorganizację?

Marcin Olszewski Celem jest usprawnienie zarządzania i przyspieszenie podejmowania decyzji. Ponieważ obecnie zmiany na rynku następują w większym tempie niż jeszcze kilka lat temu, stworzenie mniejszej organizacji jest jak najbardziej na czasie.

 

CRN Jednak pojawiły się spekulacje, że następnym krokiem może być sprzedaż biznesu PC lub wejście w joint venture z innym producentem. Ponadto analitycy wymieniają Fujitsu wśród firm, które w ciągu najbliższych dwóch lat mogą zrezygnować z komputerów.

Marcin Olszewski Nic mi nie wiadomo o planach rezygnacji. Posiadanie w portfolio komputerów i tabletów wpisuje się w naszą strategię, która polega na oferowaniu przedsiębiorstwom kompleksowych rozwiązań. Komputery są ich elementem, bo takie są oczekiwania klientów. Mając desktopy czy notebooki w portfolio, my i nasi partnerzy jesteśmy w stanie lepiej zaspokajać potrzeby użytkowników.

 

CRN Czy podział nastąpi także w Polsce? A jeśli tak, co będzie oznaczać dla waszych partnerów?

Marcin Olszewski Na naszym rynku nie nastąpi wydzielenie spółki komputerowej. Fujitsu Polska nadal reprezentuje całe portfolio Fujitsu. Nie przewidujemy żadnych zmian strukturalnych ani personalnych w związku z reorganizacją na poziomie globalnym. Biznesem PC będą u nas zarządzać te same osoby co dotychczas. Nie planujemy redukcji w tym obszarze, bardziej prawdopodobne jest powiększenie załogi, bo nasze zespoły, jak i cała organizacja doskonale sobie radzą na rynku – w kanale sprzedaży w ciągu roku odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost. Chciałbym podkreślić, że dla naszych partnerów w Polsce również nic się nie zmienia. Zasady współpracy pozostają te same jak dotychczas. Nie planujemy większych zmian w programach partnerskich w bieżącym roku, bo naszym zdaniem dobrze działają.