Polskie oblicze Synology
CRN Polska rozmawia z Renatą Krajewską, Product Managerem Synology, która odpowiada za polski rynek w niemieckim oddziale producenta.
CRN
Opiekuje się pani polskim rynkiem od listopada ubiegłego roku. Wcześniej
zajmowała się tym centrala w Tajwanie. Nadal jednak Synology nie ma
klasycznego polskiego biura, gdyż na co dzień przebywa pani w Niemczech…
Renata Krajewska Z oczywistych względów polski rynek potrzebuje bliskich relacji
z Synology, co nie było możliwe w poprzedniej sytuacji. To się
zmieniło, odkąd powierzono mi opiekę nad naszymi polskimi partnerami, nie tylko
dystrybutorami, ale także resellerami. Na razie pracuję w Niemczech, ale
bywam w Polsce. Ostatnio objechałam kraj wraz z AB przy okazji
roadshow tego dystrybutora.
CRN
Na co teraz mogą liczyć polscy partnerzy Synology?
Renata
Krajewska Przede wszystkim zajmuję się marketingiem, a także
bieżącymi kontaktami z dystrybutorami. To ułatwia rozwój współpracy
i rozwiązywanie problemów. Również resellerzy czy integratorzy, którzy
potrzebują bezpośredniego kontaktu czy wsparcia ze strony Synology, są
kierowani do mnie. Znam specyfikę polskiego rynku i chętnie zajmuję się każdą
sprawą. Dla osób, które nie potrafią lub nie lubią rozmawiać po angielsku
atutem jest oczywiście fakt, że mogą kontaktować się ze mną w ojczystym
języku.
CRN
Warto wspomnieć, że doświadczenie zdobyła pani między innymi w Veracompie,
co jest bardzo dobrą rekomendacją. Czy pani obecność w niemieckim biurze
wpływa na obsługę serwisową polskich partnerów?
Renata
Krajewska Usługi serwisowe świadczymy w języku angielskim.
Zwykle nie przeszkadza to polskim inżynierom. Jeśli jednak jest potrzeba
wsparcia z mojej strony, oczywiście bardzo chętnie pomagam. Generalnie
jednak odpowiadam za działania marketingowe i sprzedażowe.
CRN
Kiedy możemy spodziewać się polskiego programu partnerskiego?
Renata
Krajewska Na razie wspieramy w ten sposób dystrybutorów poprzez
program lojalnościowy. Obecnie integratorom oferujemy lepsze warunki przy
zakupie urządzeń najwyższej klasy. W przyszłości zamierzamy wprowadzić
program partnerski dla integratorów i resellerów. W obu przypadkach
chcemy kłaść nacisk na wiedzę handlową i techniczną oraz wsparcie
marketingowe. W drugiej połowie roku zaproponujemy również klasyczny
program lojalnościowy.
CRN W 2012
roku zanotowaliście 80-procentowy wzrost sprzedaży w Polsce. Jakie
produkty cieszyły się największym popytem?
Renata
Krajewska Zdecydowanie dwudyskowe
NAS-y, głównie mniejsze modele dla użytkowników domowych, ale także wersje
rackowe dla firm. W ubiegłym roku w segmencie modeli rackowych
zanotowaliśmy w Polsce procentowo większy wzrost sprzedaży niż
w niektórych krajach Europy Zachodniej.
CRN
Generalnie jednak na naszym rynku macie słabszą pozycję w segmencie
konsumenckim niż na świecie. Czy i jak chce pani zmniejszyć tę
dysproporcję?
Renata Krajewska Uważam, że w Polsce duże znaczenie ma kwestia ceny. Użytkowników
domowych często nie stać na tego typu urządzenia, ale powoli cena schodzi na
drugi plan, a liczy się jakość oraz funkcjonalność. W ciągu kilku
najbliższych lat będziemy systematycznie pracowali, aby zwiększyć sprzedaż do
tej grupy odbiorców. Między innymi poprzez zdecydowane działania marketingowe.
CRN W tym
roku zamierzacie podwoić ubiegłoroczną sprzedaż Synology w Polsce. Na czym
opieracie tak ambitne założenia?
Renata
Krajewska Jesteśmy przekonani, że bliższa współpraca
z partnerami, działania marketingowe oraz program partnerski przyczynią
się do osiągnięcia założonego biznesplanu.
CRN Współpracujecie
z retailerami, jak na przykład Komputronik. Czy nie zaburza to partnerstwa
z mniejszymi
firmami?
Renata
Krajewska Zachowujemy porządek w kanale partnerskim i nie
obsługujemy retailerów bezpośrednio. Mniejsze firmy mogą być o to
spokojne.
CRN
Co wyróżnia wasze produkty spośród konkurencyjnego sprzętu?
Renata
Krajewska Na pewno system operacyjny, który jest stale usprawniany,
przyjazny, z mnóstwem funkcji. Dzięki temu użytkownik nie musi inwestować
w dodatkowe aplikacje, bo wszystko, co trzeba, dostaje wraz
z urządzeniem.
CRN
Jakie różnice dostrzega pani pomiędzy polskim a niemieckim kanałem
partnerskim Synology?
Renata
Krajewska W Niemczech integratorzy i resellerzy znacznie
lepiej znają produkty Synology. W Polsce spotykam się z pytaniami
o podstawowe funkcje. To mnie paradoksalnie cieszy, bo kiedy polscy
klienci dowiedzą się więcej o technologiach Synology, z pewnością
zdecydują się na włączenie naszych produktów do swojej oferty.
Podobne wywiady i felietony
Dystrybucja Adobe dla ekspertów od ekspertów
„Od kilku lat odnotowujemy w Polsce średni roczny wzrost na poziomie 25 procent, a według szacunków Adobe pokrywamy 20 procent polskiego rynku w zakresie sprzedaży produktów tej marki” – mówi Natalia Wasilewska, Business Development Manager Software w HSM.
Cyberochrona made in China
Chiny wprowadzają nowe przepisy bezpieczeństwa cybernetycznego dla nieletnich. Czy będą skuteczne?
PAM jest jednym z gwarantów bezpieczeństwa
„Coraz bardziej popularnym scenariuszem wdrażania naszych rozwiązań do zarządzania dostępem uprzywilejowanym jest wykorzystanie ich do monitorowania pracy kontraktorów zewnętrznych” – mówi Maciej Kotowicz, Channel Manager EMEA & APAC w Fudo Security.