CRN Opiekuje się pani polskim rynkiem od listopada ubiegłego roku. Wcześniej zajmowała się tym centrala w Tajwanie. Nadal jednak Synology nie ma klasycznego polskiego biura, gdyż na co dzień przebywa pani w Niemczech…

Renata Krajewska Z oczywistych względów polski rynek potrzebuje bliskich relacji z Synology, co nie było możliwe w poprzedniej sytuacji. To się zmieniło, odkąd powierzono mi opiekę nad naszymi polskimi partnerami, nie tylko dystrybutorami, ale także resellerami. Na razie pracuję w Niemczech, ale bywam w Polsce. Ostatnio objechałam kraj wraz z AB przy okazji roadshow tego dystrybutora.

 

CRN Na co teraz mogą liczyć polscy partnerzy Synology?

Renata Krajewska Przede wszystkim zajmuję się marketingiem, a także bieżącymi kontaktami z dystrybutorami. To ułatwia rozwój współpracy i rozwiązywanie problemów. Również resellerzy czy integratorzy, którzy potrzebują bezpośredniego kontaktu czy wsparcia ze strony Synology, są kierowani do mnie. Znam specyfikę polskiego rynku i chętnie zajmuję się każdą sprawą. Dla osób, które nie potrafią lub nie lubią rozmawiać po angielsku atutem jest oczywiście fakt, że mogą kontaktować się ze mną w ojczystym języku.

 

CRN Warto wspomnieć, że doświadczenie zdobyła pani między innymi w Veracompie, co jest bardzo dobrą rekomendacją. Czy pani obecność w niemieckim biurze wpływa na obsługę serwisową polskich partnerów?

Renata Krajewska Usługi serwisowe świadczymy w języku angielskim. Zwykle nie przeszkadza to polskim inżynierom. Jeśli jednak jest potrzeba wsparcia z mojej strony, oczywiście bardzo chętnie pomagam. Generalnie jednak odpowiadam za działania marketingowe i sprzedażowe.

 

CRN Kiedy możemy spodziewać się polskiego programu partnerskiego?

Renata Krajewska Na razie wspieramy w ten sposób dystrybutorów poprzez program lojalnościowy. Obecnie integratorom oferujemy lepsze warunki przy zakupie urządzeń najwyższej klasy. W przyszłości zamierzamy wprowadzić program partnerski dla integratorów i resellerów. W obu przypadkach chcemy kłaść nacisk na wiedzę handlową i techniczną oraz wsparcie marketingowe. W drugiej połowie roku zaproponujemy również klasyczny program lojalnościowy.