CRN
Opiekuje się pani polskim rynkiem od listopada ubiegłego roku. Wcześniej
zajmowała się tym centrala w Tajwanie. Nadal jednak Synology nie ma
klasycznego polskiego biura, gdyż na co dzień przebywa pani w Niemczech…

Renata Krajewska Z oczywistych względów polski rynek potrzebuje bliskich relacji
z Synology, co nie było możliwe w poprzedniej sytuacji. To się
zmieniło, odkąd powierzono mi opiekę nad naszymi polskimi partnerami, nie tylko
dystrybutorami, ale także resellerami. Na razie pracuję w Niemczech, ale
bywam w Polsce. Ostatnio objechałam kraj wraz z AB przy okazji
roadshow tego dystrybutora.

 

CRN
Na co teraz mogą liczyć polscy partnerzy Synology?

Renata
Krajewska
Przede wszystkim zajmuję się marketingiem, a także
bieżącymi kontaktami z dystrybutorami. To ułatwia rozwój współpracy
i rozwiązywanie problemów. Również resellerzy czy integratorzy, którzy
potrzebują bezpośredniego kontaktu czy wsparcia ze strony Synology, są
kierowani do mnie. Znam specyfikę polskiego rynku i chętnie zajmuję się każdą
sprawą. Dla osób, które nie potrafią lub nie lubią rozmawiać po angielsku
atutem jest oczywiście fakt, że mogą kontaktować się ze mną w ojczystym
języku.

 

CRN
Warto wspomnieć, że doświadczenie zdobyła pani między innymi w Veracompie,
co jest bardzo dobrą rekomendacją. Czy pani obecność w niemieckim biurze
wpływa na obsługę serwisową polskich partnerów?

Renata
Krajewska
Usługi serwisowe świadczymy w języku angielskim.
Zwykle nie przeszkadza to polskim inżynierom. Jeśli jednak jest potrzeba
wsparcia z mojej strony, oczywiście bardzo chętnie pomagam. Generalnie
jednak odpowiadam za działania marketingowe i sprzedażowe.

 

CRN
Kiedy możemy spodziewać się polskiego programu partnerskiego?

Renata
Krajewska
Na razie wspieramy w ten sposób dystrybutorów poprzez
program lojalnościowy. Obecnie integratorom oferujemy lepsze warunki przy
zakupie urządzeń najwyższej klasy. W przyszłości zamierzamy wprowadzić
program partnerski dla integratorów i resellerów. W obu przypadkach
chcemy kłaść nacisk na wiedzę handlową i techniczną oraz wsparcie
marketingowe. W drugiej połowie roku zaproponujemy również klasyczny
program lojalnościowy.

 

CRN W 2012
roku zanotowaliście 80-procentowy wzrost sprzedaży w Polsce. Jakie
produkty cieszyły się największym popytem?

Renata
Krajewska
Zdecydowanie dwudyskowe
NAS-y, głównie mniejsze modele dla użytkowników domowych, ale także wersje
rackowe dla firm. W ubiegłym roku w segmencie modeli rackowych
zanotowaliśmy w Polsce procentowo większy wzrost sprzedaży niż
w niektórych krajach Europy Zachodniej.

 

CRN
Generalnie jednak na naszym rynku macie słabszą pozycję w segmencie
konsumenckim niż na świecie. Czy i jak chce pani zmniejszyć tę
dysproporcję?

Renata Krajewska Uważam, że w Polsce duże znaczenie ma kwestia ceny. Użytkowników
domowych często nie stać na tego typu urządzenia, ale powoli cena schodzi na
drugi plan, a liczy się jakość oraz funkcjonalność. W ciągu kilku
najbliższych lat będziemy systematycznie pracowali, aby zwiększyć sprzedaż do
tej grupy odbiorców. Między innymi poprzez zdecydowane działania marketingowe.

 

CRN W tym
roku zamierzacie podwoić ubiegłoroczną sprzedaż Synology w Polsce. Na czym
opieracie tak ambitne założenia?

Renata
Krajewska
Jesteśmy przekonani, że bliższa współpraca
z partnerami, działania marketingowe oraz program partnerski przyczynią
się do osiągnięcia założonego biznesplanu.

 

CRN Współpracujecie
z retailerami, jak na przykład Komputronik. Czy nie zaburza to partnerstwa
z mniejszymi
firmami?

Renata
Krajewska
Zachowujemy porządek w kanale partnerskim i nie
obsługujemy retailerów bezpośrednio. Mniejsze firmy mogą być o to
spokojne.

 

CRN
Co wyróżnia wasze produkty spośród konkurencyjnego sprzętu?

Renata
Krajewska
Na pewno system operacyjny, który jest stale usprawniany,
przyjazny, z mnóstwem funkcji. Dzięki temu użytkownik nie musi inwestować
w dodatkowe aplikacje, bo wszystko, co trzeba, dostaje wraz
z urządzeniem.

 

CRN
Jakie różnice dostrzega pani pomiędzy polskim a niemieckim kanałem
partnerskim Synology?

Renata
Krajewska
W Niemczech integratorzy i resellerzy znacznie
lepiej znają produkty Synology. W Polsce spotykam się z pytaniami
o podstawowe funkcje. To mnie paradoksalnie cieszy, bo kiedy polscy
klienci dowiedzą się więcej o technologiach Synology, z pewnością
zdecydują się na włączenie naszych produktów do swojej oferty.