CRN
Od ponad pięciu lat współpracujecie z Brotherem, który należy do uznanych,
ale wciąż stosunkowo małych dostawców na polskim rynku. Dlaczego nie
koncentrujecie się na drukarkach HP czy Samsunga?

Jarosław
Pogwizd
Z kilku powodów. Po pierwsze klienci są bardzo zadowoleni
z urządzeń Brothera. Po drugie producent bardzo dba o swoich partnerów.
Dla niego jesteśmy znacznie ważniejsi, niż bylibyśmy dla gigantów, którzy mają
wielokrotnie liczniejszy kanał sprzedaży. Po trzecie wreszcie polskie biuro
producenta zawsze nam pomagało i naprawdę nie potrafię znaleźć minusów
naszej współpracy. Postawiliśmy na lojalność, a nie obroty i na razie
nie żałujemy.

 

CRN
Z drugiej strony produkty Brothera nie należą do najtańszych…

Jarosław
Pogwizd
I to jest ich zaleta. Jaki jest sens zabójczej walki na
produkty, które nie gwarantują godziwej marży? Mamy ambicje, żeby świadczyć
usługi na potencjalnie najwyższym poziomie. W tym celu musimy generować
zyski, które umożliwiają inwestowanie w kompetencje i ogólnie
rozumiany rozwój. Brother to jedynie wycinek całej naszej oferty, ale zyskowny
wycinek.

 

CRN
Jaką część waszego drukarkowego biznesu stanowi sprzęt Brothera?

Jarosław
Pogwizd
Oferujemy urządzenia drukujące kilku marek. W tej
grupie udział urządzeń Brothera waha się od 40 do 60 proc. Trafiają
głównie do małych i średnich firm. Po pozostałe marki sięgamy zwykle
w przypadku produktów, których Brother nie oferuje.

 

CRN
W jaki sposób zachęcacie klientów do sprzętu Brothera?

Jarosław
Pogwizd
Kiedyś wymagało to wysiłku: sprzętu demo, różnorakich
promocji, „pogadanek” na temat jakości japońskiej marki. Od dłuższego czasu nie
ma już takiej potrzeby. Użytkownicy wiedzą, że to świetny sprzęt, polecają go
innym. Nie musimy stawać na głowie. Od dłuższego czasu sprzęt Brothera, jak to
się mówi, sam się sprzedaje.

 

CRN
Jak idzie ta sprzedaż?

Jarosław
Pogwizd
Koncentrujemy się na urządzeniach wielofunkcyjnych, ale
akurat w tym roku wyraźnie wzrósł popyt na urządzenia laserowe mono. To
wynik sporej liczby przetargów.

 

CRN
W jakim segmencie rynku działa OPTIserw?

Jarosław
Pogwizd
Głównie wśród małych i średnich firm. Jednak prowadzimy
wdrożenia także dla korporacji i dużych instytucji, na przykład banków.

 

CRN
Jaka jest strategia rozwoju firmy na najbliższe lata?

Jarosław
Pogwizd
Usługi, usługi, usługi, a jednocześnie inwestycje
w wiedzę. Nasz pomysł na biznes to kompleksowa obsługa klientów. Dlatego
do wybranych wdrożeń zatrudniamy podwykonawców, żeby nie oddawać pola
konkurencji.

 

CRN
Czy wierzycie w model cloud computing?

Jarosław
Pogwizd
Nie tyle wierzymy, co już w nim działamy. Na przykład
u naszych klientów działają nasze aplikacje rozliczane na zasadzie
abonamentu.

 

CRN
Jak oceniacie sytuację OPTIserw na polskim rynku IT?

Jarosław
Pogwizd
Od początku działalności, czyli roku 2003, notujemy coroczny
wzrost przychodów. Wiem, że sytuacja na całym rynku nie jest jednoznaczna, ale
my nie mamy powodów do narzekań. Może mamy więcej szczęścia niż inni.