CRN Wiele jest sposobów na nawiązywanie kontaktów z klientami końcowymi, niemniej wasz zdecydowanie się wyróżnia.

Tomasz Spyra Sposobów jest wiele, ale nie wszystkie działają. Aby jeszcze skuteczniej niż dotąd budować relacje z naszymi klientami, od 2017 roku organizujemy kameralne spotkania pod hasłem „IT Future Flash”. Wymyśliłem je wspólnie z agencją, która odpowiada za nasz marketing. Na powstanie koncepcji wpływ miały liczne zapytania ze strony użytkowników końcowych – również tych, którzy już z nami współpracują – o dobór systemu do zabezpieczania i ochrony danych elektronicznych. A my się w tym specjalizujemy.

 

CRN Słowo „flash” w nazwie ma sugerować, że szanujecie czas uczestników spotkań?

Tomasz Spyra Niejednokrotnie brałem udział w konferencjach trwających od rana do wieczora. W ciągu tylu godzin nikt nie jest w stanie z zaangażowaniem wysłuchać nawet najlepszych prezentacji. Ograniczenie czasowe każe nam się skupiać na konkretach. W przeciwnym razie nie mielibyśmy słuchaczy. Dlatego każdy IT Future Flash trwa maksymalnie pięć godzin i bierze w nim udział najwyżej czterech producentów. Prezentowane przez nich technologie mają się uzupełniać, tak aby klient zyskiwał kompleksową wiedzę o całych rozwiązaniach, a nie tylko o poszczególnych składowych, z których niekoniecznie można stworzyć spójną całość. Oprócz wystąpień vendorów musi też być czas na rozmowę z uczestnikami spotkania.

 

CRN Producenci lubią przekonywać potencjalnych klientów, że ich produkt jest najlepszy. Gdzie tu miejsce na budowanie sojuszy na potrzeby kompleksowych rozwiązań?

Tomasz Spyra Pilnujemy, aby podczas naszych konferencji mówcy skupiali się na aspektach merytorycznych. Dzięki temu klienci zyskują cenną wiedzę na temat tego, na co zwrócić uwagę przy wyborze rozwiązania dla swojej firmy. Treści poszczególnych prezentacji są bardzo specjalistyczne. Pomaga nam to uzyskać pełną frekwencję podczas IT Future Flash. Co nie jest wcale oczywiste, bo nie oszukujmy się, generalnie ściągnąć klientów nie jest łatwo. Zwłaszcza że duża liczba producentów i dystrybutorów wciąż zaprasza użytkowników końcowych na tego typu wydarzenia. My natomiast nie mamy problemów, by zaprosić firmy na spotkania – często zamykamy proces zapraszania już półtora tygodnia przed wydarzeniem.