CRN Czy pojawienie się w portfolio nowych produktów desktopowych oznacza, że wchodzicie mocniej na rynek konsumencki?

Norbert Ogłoziński Tak, postawiliśmy na ekspansję w tym segmencie. Powołaliśmy doświadczonego menedżera, który zajmie się ofertą konsumencką. Za rok chcemy być w piątce największych dostawców.

 

CRN Jakie macie atuty?

Norbert Ogłoziński Produkty, które wyróżniają się osiągami.  Przykładem jest NBG6503 router, działający z prędkością 750 Mb/s. Są też pierwsze na rynku urządzenia PLC do komunikacji w sieci energetycznej, które przesyłają dane z szybkością 600 Mb/s (standard AV2) – mówię o serii PLA5200.

 

CRN W 2013 r. utrzymujecie szybkie tempo wzrostu sprzedaży. Jaki macie pomysł, by w 2014 nie stracić rozpędu?

Norbert Ogłoziński Rzeczywiście ten rok będzie rekordowy pod względem przychodów. W 2014 r. zamierzamy utrzymać wysokie tempo wzrostu – wielkości kilkudziesięciu procent. Rozwijając segment konsumencki, nie zaniedbamy innych obszarów. Planujemy zacieśnienie współpracy z lokalnymi operatorami internetowymi. Poszerzamy portfolio zaawansowanych rozwiązań. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów i partnerów, rozdzielamy ofertę firewalli na VPN i UTM. Nowa seria koncentratorów VPN pozwala nam konkurować z innymi markami pod względem osiągów urządzeń. Będziemy się starali umocnić na rynku małych i średnich firm.

 

CRN Jaką rolę w realizacji strategii odegrają partnerzy?

Norbert Ogłoziński Zasadniczą. Chcemy rosnąć razem z nimi. W 2014 r. rozbudujemy program partnerski. Szczegóły będą znane na przełomie I i II kw. Zamierzamy pozyskać do współpracy więcej partnerów. Obecnie jest ich około 3,5 tysiąca. Zależy nam, aby stworzyć grupę wykwalifikowanych resellerów oraz integratorów, którzy znają naszą ofertę, są mocni na lokalnym rynku i dzięki temu mogą dotrzeć do różnych klientów w danym regionie.