CRN Wasza firma to zupełnie nowy gracz na rynku, o którym dotąd niewiele było wiadomo…

Dorota Otczyk Yellow Cube to dystrybutor wywodzący się z Węgier. Polska do niedawna była brakującym ogniwem w jego biznesie na terenie Europy Środkowej i Wschodniej. A to przecież największy rynek w regionie. Obecnie oprócz naszej centrali w Budapeszcie i biura w Katowicach mamy oddziały w Bratysławie, Bukareszcie i Kijowie. Specjalizujemy się w dostarczaniu rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa IT. Naszym celem jest uzyskanie pozycji jednego z liderów rynku.

Co to w ogóle znaczy zostać liderem rynku? Chodzi o całe bezpieczeństwo IT czy jakąś wybraną niszę?

Stawiamy na rozwiązania tworzone przez małych, mocno wyspecjalizowanych producentów. W Polsce chcemy się skupić na rozwiązaniach bazujących na sztucznej inteligencji.

Jak szukacie swoich dostawców?

W zasadzie to nie my ich szukamy, tylko oni nas znajdują. Mali producenci, którzy wcześniej starali się działać na własną rękę i sprzedawać bezpośrednio, w miarę rozwoju biznesu dochodzą do wniosku, że potrzebny jest im dystrybutor. Ważne dla nich jest to, by jego działalność nie ograniczała się do jednego kraju, tylko dawała możliwość ekspansji na inne rynki. Istotne jest także, aby specjalizował się w bezpieczeństwie i skupiał właśnie na nim, a nie oferował rozległe portfolio złożone z wielu najróżniejszych produktów.

Co decyduje o rozpoczęciu współpracy z producentem?

Możliwość wypełnienia luki w naszej ofercie. Dzięki spotkaniom z partnerami i klientami wiemy, jakie są obecnie potrzeby rynku i ich problemy, więc staramy się tak uzupełniać swoją ofertę, by jak najlepiej im odpowiadała.

Na polski rynek bezpieczeństwa IT wchodzicie dość późno. Jak chcecie przekonać do siebie lokalnych integratorów?

Nie oferujemy tego samego we wszystkich krajach, w których działamy. Na polskim rynku jest bardzo dużo produktów bezpieczeństwa. Trudno wyjść z kolejną ofertą antywirusa czy rozwiązania klasy UTM. Dlatego nie ma ich w portfolio Yellow Cube w Polsce. Skupiając się na zastosowaniach sztucznej inteligencji w bezpieczeństwie IT, wystartowaliśmy z rozwiązaniem Cognito, stworzonym przez Vectra Networks. Tego rodzaju produkty, bardzo innowacyjne, nie są tanie, a to dla naszych partnerów oznacza, że mogą oni zarobić więcej niż na rozwiązaniach bazujących na od dawna stosowanych technikach, jak wspomniane antywirusy i UTM-y.