CRN W dystrybucji mamy do czynienia z pewnym przesileniem. Broadlinerzy szukają, czasem gorączkowo, nowych rynków zbytu i pomysłów na biznes. Wydaje się jednak, że spore wyzwania stoją także przed VAD-ami. Jak radzi sobie z tym Veracomp?

Adam Rudowski Nasz zarząd poświęca jeden dzień w tygodniu na doskonalenie strategii. Dzięki temu systematycznie rozwijamy się w Polsce i całym regionie. Wkładamy w to bardzo dużo pracy. Szczerze mówiąc, z rozrzewnieniem wspominam lata 90., kiedy sprawy szły w dobrym kierunku bez aż tak dużych nakładów z naszej strony. Obecnie trzeba poświęcić więcej czasu na określenie tego, gdzie i jacy chcemy być za kilka lat. Nie ma miejsca na brak profesjonalizmu.

 

CRN Jeden cały dzień w tygodniu na rozwój strategii? Nie wystarczy usiąść raz a dobrze, zaplanować ją i po prostu realizować, bez tych ciągłych „nasiadówek”?

Adam Rudowski Rozwój firmy, podobnie jak rozwój własny, to niekończące się zadanie. Nauczyłem się już, że każda poprawa to dopiero pierwszy krok do następnych zmian, które z kolei stanowią jedynie etap w dalszym rozwoju. Krótko mówiąc, zawsze jesteśmy na początku drogi.

 

CRN Zwłaszcza że stajecie się powoli międzynarodową korporacją. Każdy kraj ma swoją specyfikę i trudno o jeden wzorcowy model biznesowy dla wszystkich waszych oddziałów. Przykładowo zarząd czeskiego Veracompu w wywiadzie dla tamtejszej gazety „Reseller Magazine” podkreślał, jak duży nacisk kładzie na rozdzielanie pracy od domu i jest absolutnie przeciwny pracy po godzinach. To ja się pytam (pół żartem, pół serio), czy oni wam tam nie spowalniają rozwoju biznesu? Jak można pogodzić pracę z domem, zwłaszcza w czwartym kwartale?

Adam Rudowski To ma związek z kulturą organizacyjną, którą wypracowywaliśmy przez wiele lat. Zacznę od tego, że każda nasza spółka ma wolną rękę w jej tworzeniu. Pod warunkiem że wdraża dwie podstawowe wartości: wolność i odpowiedzialność.