CRN W ostatnich kilkunastu miesiącach w Tech Dacie miało miejsce małe trzęsienie ziemi, między innymi kadrowe. Z jakim krajobrazem mamy do czynienia teraz, kiedy kurz już trochę opadł?

Piotr Mirosław Przeprowadzone zmiany były zaplanowane i są elementem naszej strategii na najbliższe kilka lat. Zakłada ona między innymi zmianę struktury zatrudnienia w taki sposób, aby jak najwięcej osób było zaangażowanych w działania sprzedażowe. Dzięki temu przyspieszyliśmy proces podejmowania decyzji i zwiększyliśmy wydajność zespołu. Możemy też lepiej rozumieć potrzeby naszych partnerów.

 

CRN Pozyskaliście do współpracy kilku doświadczonych menedżerów…

Piotr Mirosław Owszem. Wystarczy wspomnieć o Adamie Pawtelu, który kieruje częścią broadline’ową, a wcześniej był dyrektorem odpowiedzialnym za broadline ABC Daty. Z kolei na czele Azlana stanął Andrzej Nojszewski, były dyrektor odpowiedzialny za software w HP, który może poszczycić się wieloletnim doświadczeniem w sprzedaży zaawansowanych rozwiązań IT. Kolejnym wzmocnieniem zespołu jest Mirosław Pawłowski, który dotychczas zdobywał cenne doświadczenie zawodowe w firmie IBM. Dzięki jego wysiłkom w ostatnich miesiącach wyraźnie zwiększyliśmy swój udział w sprzedaży rozwiązań tej marki. Mamy też nowych profesjonalnych menedżerów w dziale sprzedaży. Wpuszczenie świeżej krwi i podniesienie poziomu kompetencji uznaliśmy za konieczny element dalszego rozwoju na polskim rynku.

 

CRN W poprzednich latach Tech Data koncentrowała się na dużych partnerach. Czy w tym zakresie też zaszły jakieś zmiany?

Piotr Mirosław Teraz prowadzimy bardziej zrównoważoną politykę, w której mniejsi integratorzy i resellerzy grają znacznie większą rolę. To właśnie dla nich uruchomiliśmy akcję „20 dni później”, która umożliwia partnerom przedłużenie kredytu kupieckiego nawet o 20 dni. W dzisiejszych czasach ma to duże znaczenie dla małych i średnich firm, szczególnie w przeddzień zwiększonej sprzedaży w czwartym kwartale. Na efekty tej akcji – w postaci przyrostu bazy aktywnych partnerów – nie musieliśmy długo czekać. Kolejnym udogodnieniem dla resellerów jest usprawnienie InToucha oraz wprowadzenie ESD – systemu elektronicznej dystrybucji oprogramowania. Jak widać, wciąż możemy być liderem zmian i kreować nowe trendy na polskim rynku.