CRN Działacie w Polsce na zasadzie franczyzy, co jest chyba jedynym takim przypadkiem w segmencie dystrybutorów na naszym rynku. To typowe dla Zycko?

Mariusz Bajgrowicz Zycko to firma z brytyjskim kapitałem i centralą w South Cerney w Anglii. W tej chwili funkcjonuje jej czternaście filii w dwunastu krajach na świecie. Większość oddziałów działa na zasadach franchisingu.

 

CRN Żeby było jeszcze ciekawiej, Zycko zdecydowało się na dość nietypowy model doboru producentów do dystrybucji.

Mariusz Bajgrowicz Od samego początku, odkąd firma zaczęła rozkręcać dystrybucję, stawia na nowe technologie, które są na fali wznoszącej, choć nierozpoznawalne jeszcze dobrze na rynku. Interesujące jest to, że założyciele producentów, z którymi współpracujemy, często wywodzą się z dużych korporacji. Po odejściu z nich stworzyli własne biznesy i zaczęli projektować nowatorskie rozwiązania. Przykładem jest amerykański KEMP, którego twórcy po rozstaniu z F5 wykorzystali zdobyte tam doświadczenia i stworzyli bardzo konkurencyjne produkty typu Application Delivery Controller. Podobnie ma się sprawa z Aerohive, firmą powstałą w wyniku odejścia grupy inżynierów z Junipera. Wśród nich był David Coleman, wielki autorytet w dziedzinie Wi-Fi.

 

CRN A na czym polega nowatorstwo tych producentów, z którymi współpracujecie?

Mariusz Bajgrowicz Przykładem niech będzie wspomniany Aerohive, który stworzył ciekawe rozwiązanie w segmencie sieci bezprzewodowych. Produkty tej marki są zarządzane z chmury prywatnej albo publicznej. Obywają się bez kontrolerów, a jednocześnie potrafią się samoorganizować i dostosowywać do różnych usług. Ta firma mocno się teraz rozwija, m.in. poprzez alians technologiczny z Apple’em i Dellem. Gigant z Cupertino nawiązał z nią w partnerstwo, bo intensywnie promuje koncepcję beaconów. Te małe urządzenia radiowe mają zrewolucjonizować wiele dziedzin życia.