CRN W czwartym kwartale 2015 r. wprowadzacie na rynek usługi serwisowe. O co chodzi?

Norbert Ogłoziński Wprowadzamy usługi serwisowe, żeby nasi partnerzy mogli realizować projekty u klientów, którzy wymagają serwisu Next Business Day. Ciągłość pracy ich sieci będzie teraz zapewniona dzięki urządzeniom zastępczym. Next Business Day Shipment stanie się usługą standardową dla każdego urządzenia biznesowego. Po rejestracji produktu i zgłoszeniu awarii do klienta automatycznie będzie wysyłane urządzenie zastępcze, udostępnione do czasu naprawy tego właściwego. Next Business Day Delivery to z kolei usługa płatna polegająca na dostarczeniu urządzenia zastępczego na następny dzień od zgłoszenia awarii. Dzięki temu nasza oferta będzie częściej brana pod uwagę chociażby w projektach z sektora publicznego.

 

CRN Partnerów może zainteresować również, że ZyXEL buduje własną chmurę…

Norbert Ogłoziński Na razie mogę zdradzić nazwę projektu – Nebula. Według aktualnych planów zaoferujemy ją w przyszłym roku i będzie ona związana z biznesową częścią naszej oferty.

 

CRN To kolejny rok, w którym podkreślacie swoje zadowolenie z wyników sprzedaży osiągniętych przez ZyXEL-a w Polsce. Po trzech kwartałach udało wam się odnotować 26-procentowy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Sporo…

Norbert Ogłoziński To zasługa chociażby kompleksowej oferty, bo na rynku średnich firm jest coraz więcej projektów, które obejmują wiele różnych produktów. Jeśli projekt wdrożeniowy jest realizowany w oparciu o rozwiązania jednej marki, to zakupy czynione przez integratora są duże, dzięki czemu może on liczyć na wsparcie producenta. W efekcie z roku na rok partnerzy coraz chętniej z nami współpracują, a sprzedaż rośnie.

 

CRN W segmencie produktów Wireless idziecie w kierunku standardu AC, choć ten starszy ciągle mocno się trzyma na rynku. Kiedy to się zmieni?

Norbert Ogłoziński Musi jeszcze wzrosnąć świadomość korzyści, jakie niesie ze sobą zmiana standardu N na AC. Minie też jeszcze trochę czasu, zanim producenci sprzętu dostosują swoją ofertę do AC. My jednak, w zakresie rozwiązań dla przedsiębiorstw, jesteśmy już na to gotowi. Mam na myśli serię WAC6500, na którą składają się trzy punkty dostępowe: jeden model z antenami zewnętrznymi i dwa z wbudowanymi, w technologii Smart Antenna. Ta ostatnia pozwala nam konkurować w segmencie biznesowym z producentami urządzeń z wyższej półki. Wkrótce wprowadzimy na rynek także tańszą serię WAC6100 dla mniejszych przedsiębiorstw i sektora publicznego.