W III kw. br., czyli swoim IV kw. finansowym, Apple ponownie zaimponował wynikami: osiągnął wzrost przychodów o 12 proc., do 52,6 mld dol., a zysk poprawił się o 19 proc., do 10,7 mld dol.

Koncern informuje o rosnącym popycie na swoje najważniejsze produkty. W przypadku iPhone'ów sprzedaż wzrosła o 2,5 proc. Po spadkach w minionych latach poprawił się nawet wynik dla iPadów – o 11 proc. Sprzedaż komputerów Mac zwiększyła się o 10 proc., a obroty na nich – o 25 proc., przez co firma osiągnęła rekord rocznych przychodów na tych urządzeniach (25,8 mld dol.).

Po sukcesach minionego kwartału rezerwy gotówki Apple'a w ciągu 3 miesięcy zwiększyły się o 7,4 mld dol., do 268,9 mld dol.

CEO Apple'a Tim Cook zapewnia o rozwoju Apple'a na rynku przedsiębiorstw. Według niego zarówno na sektorze enterprise, jak i edukacji, sprzedaż iPadów i komputerów Mac wzrosła w dwucyfrowej skali. Firma zamierza kontynuować ekspansję.

Dyrektor finansowy Apple'a, Luca Maestri zapowiedział nowe narzędzia i usługi dla klientów biznesowych. Jako przykład podał usługi poprawiające obsługę klienta, jak również integrację systemu iOS z systemami przedsiębiorstw, w celu wykorzystania danych z platform Internetu rzeczy oraz migracji oprogramowania i danych do aplikacji na iOS.

Według niego zaangażowanie Apple'a na rynku przedsiębiorstw udowadnia nowa umowa partnerska z firmą doradczą Accenture, zawarta w lipcu br.

Apple w celu zwiększenia sprzedaży w sektorze enterprise zawiązał sojusze w poprzednich kilku latach z IBM, Cisco i SAP. Współpraca obejmuje przede wszystkim tworzenie nowych rozwiązań i aplikacji korporacyjnych przeznaczonych na system iOS. Jest to dla Apple'a model zwiększania sprzedaży i zastosowań jego urządzeń i aplikacji w przedsiębiorstwach. Oferta jest wdrażana głównie w największych firmach z pominięciem kanału sprzedaży. W tym roku Apple poszerzył współpracę z Cisco o cyberbezpieczeństwo – zabezpieczenia i kontrolę komunikacji iPhone'ów i iPadów.