HPE śrubuje marże
Mimo spadku obrotów i niepewności na rynku HPE wypracowało znacznie wyższe marże w minionym kwartale. Przekonuje, że to efekt transformacji w kierunku rozwiązań i usług generujących wyższe profity.
W III kw. finansowym, zakończonym 31 lipca br., przychody HPE okazały się niższe o 7 proc. niż rok wcześniej (7,29 mld dol.).
Jednak wskaźniki rentowności wyraźnie poprawiły się. Zysk na akcję (w ujęciu non-GAAP) był wyższy od oczekiwań (0,45 dol. wobec 0,42 dol. przed rokiem). Wzrosła rentowność na poziomie operacyjnym do 9,9 proc. (+80 pkt r/r). Marża brutto sięgnęła 33,9 proc., czyli 340 pkt więcej niż rok temu. Wobec II kw. finansowego poprawa wyniosła 120 pkt. HPE odnotował w III kw. stratę netto (-27 mln dol.), co jest związane z rozliczeniami w związku ze sprzedażą biznesu usługowego 2 lata temu.
CEO Antonio Neri przekonuje, że wynik III kw. jest dobry biorąc pod uwagę niestabilność rynku, co przekłada się na wahania popytu i dłuższy cykl sprzedaży, głównie w dużych kontraktach. Według niego koncern odczuł skutki wojny handlowej USA z Chinami. Wcześniej Cisco i Lenovo prezentując nowe wyniki finansowe ostrzegały, że wojny handlowe mogą mieć negatywny wpływ na biznes w kolejnych okresach.
CEO podkreśla wzrost wskaźników rentowności biznesu, osiągnięty mimo niesprzyjających warunków makroekonomicznych. Zaznacza, że sprzedaż oferty as-a-service (GreenLake), która jest obecnie w centrum strategii HPE, przyniosła 2,5 mld dol. przychodów (+10 proc. r/r, ale +42 proc. z wyłączeniem wpływu jednej dużej umowy). Do 2022 r. całe portfolio HPE ma być oferowane jako usługa. Według CEO pay-per-use to obecnie najszybciej rosnący biznes korporacji, z czego korzystają także partnerzy, dzięki bardzo wysokiemu (99 proc. wg HPE) wskaźnikowi odnowienia umów. Czyli klient, którego raz uda się przekonać do kontraktu, kontynuuje współpracę.
Największą część przychodów HPE w minionym kwartale jak zwykle wygenerował segment Hybrid IT (serwery, macierze, sieciówka) – 5,55 mld dol. To spadek o 9 proc. r/r, głównie z powodu mniejszej wartości sprzedaży serwerów (-10 proc.). Za to storage poprawił wynik o 21 proc. W segmencie Intelligent Edge, do którego należy Aruba, spadły przychody z produktów, ale usługi były 16 proc. na plusie.
Podobne aktualności
Dwucyfrowy spadek sprzedaży HPE. Osłabł popyt na sieci
Spadek zapotrzebowania na sieciówkę był większy niż oczekiwano. Spory wzrost odnotowano natomiast na powtarzalnych rocznych przychodach GreenLake.
HPE bada nowy cyberatak na firmę
Haker twierdzi, że ukradł dane HPE i wystawił je na sprzedaż.