Sharp rozpoczął sprzedaż smartfonów w Polsce. Na rynek weszły trzy modele z różnych półek cenowych, które japoński producent oficjalnie zaprezentował podczas tegorocznych targów IFA w Berlinie. Na początek sprzęt będzie dostępny w jednej z dużych sieci detalicznych i sklepie internetowym. Producent w najbliższych tygodniach planuje rozszerzenie dystrybucji na inne kanały.

Wprowadzenie smartfonów na polski rynek to element strategii sprzedaży tych urządzeń w Europie. Sharp zapowiedział wejście ze smartfonami na Stary Kontynent w ub.r. Dotychczas ten sprzęt był dostępny w Japonii.

W Polsce ponadto producent zamierza znacznie zwiększyć obroty. W aktualnym roku finansowym, który zakończy się 31 marca 2019 r., Sharp liczy na wypracowanie na naszym rynku ok. 7,668 mln euro przychodów, tj. ok. 33 mln zł. To o 39 proc. więcej niż w roku 2017 (5,851 mln euro). Przyczynić do tego mają się zwłaszcza nowe produkty w segmencie wizualnym i druku oraz rozwój sprzedaży pośredniej, ale też bezpośredniej.