Chińscy producenci oczekują znacznego wzrostu sprzedaży smartfonów w 2019 r., mimo że cały rynek jest w stagnacji – według informacji Digitimes uzyskanych od tajwańskich kooperantów. Wynika z nich, że Huawei zamierza zwiększyć dostawy smartfonów o 25 proc., do ponad 200 mln szt. w 2019 r. Xiaomi celuje w 150-160 mln szt., co oznacza wzrost o ponad 20 proc. wobec br.

Nieco bardziej wstrzemięźliwie oceniają przyszłoroczne możliwości Oppo i Vivo – liczą na ok. 10-procentowy wzrost sprzedaży. Konserwatywne podejście jest związane z tym, że portfolio obu marek ogranicza się w zasadzie do smartfonów, podczas gdy Huawei i Xiaomi mają dobrze ugruntowany ekosystem – twierdzą źródła, z którymi rozmawiał Digitimes. Oppo wejdzie na polski rynek w I poł. 2019 r.

Z globalnych danych dotyczących sprzedaży smartfonów wynika, że bez ekspansji chińskich producentów na rynku nastąpiłby wyraźny spadek. W III kw. 2018 r. światowe dostawy smartfonów wzrosły według Gartnera o 1,4 proc., do 389 mln szt. Bez Huawei i Xiaomi spadek wyniósłby 5,2 proc. rok do roku – twierdzi analityk. Huawei w III kw. br. zwiększyło sprzedaż o 43 proc. rok do roku, a Xiaomi o 24 proc., podczas gdy lider światowego rynku Samsung – sprzedał o 14 proc. mniej urządzeń niż przed rokiem. Apple miał wynik ilościowy podobny jak w ub.r.